Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Robbanó kukorica

Pár éve még csak-csak, de mára kimondhatjuk, hogy az internet komoly veszélyt kezd jelenteni a mozizásra és a dvd-iparra, a zenekiadás pedig már régen beletörődött vesztébe.

Hollywood ezért taktikát váltott.
Cél: visszahozni a letöltőket a moziba.
A recept: építsünk a látványra.
 
Tényleg nincs többről szó. A filmgyárak reagáltak a trendekre és nagyon okosan megnézték, hogy a népek mit is töltenek le, hosszas adathalászat és felmérés után rájöttek: mindent. Mire építsünk akkor? Hát természetesen a látványra, a hangra, az effektekre. A számítógép, laptop, iphone stb. képernyője azzal nem tud versenyezni.
Nézzünk erre két példát, az egyik a 2012:
A másik az Avatar:

Not so special effects

A világ mozizásra és plázalátogatásra hajlamosabb felén most fog beköszönteni a tél, így a filmfogyasztás növekedésével lehet számolni, érdemes ezt a hullámot jól meglovagolni. A fenti két film erre tökéletesen alkalmas. Az ok pedig pont a letöltésből fakadhat. A torrentező letöltő ugyanis már a megjelenési napon vagy héten leszedi a film CAM változatát, ami azt jelenti, hogy a moziba bevittek egy kamerát és azzal vették fel a filmet. És ez nem mindig sül el jól. Az esetek nagy részében gond van a hanggal, orosz netán koreai feliratokkal és címekkel találkozunk, hallani a kamerázó és közönség röhögését, csámcsogását, szürcsölését. Not so special effects. Pláne az említett filmek esetében van bajban a letöltő, ahol használható sztorival nem találkozunk (2012 a világ pusztulása és megmentése lerágott csont, Avatar- Hupikék Törpikék digitálisan) ezért csak a látványra építettek, semmi másra. Ez csak multiplex moziban élvezhető. A hangsúly pedig az élményen van, a szemet gyönyörködtető legújabb digitális effekteken. Idén, az új Star Trek film bizonyított már, a cam változatok használhatatlanok voltak, de látszott mennyire menő film és sokan pont emiatt mentek el a moziba.

Ez a recept a tévében is működik, gondoljunk például a Mythbusters (Legendairtók- tök jó címfordítás teszem hozzá) c. műsorra, ami nem múlhat el minimum 50 kiló TNT felrobbantása és a Buster nevű kísérleti bábú irdatlan magasságokból való lehajítása nélkül, vagy arra, amikor NatGeo HD minőségben mutatja az Amazonas esőerdő kolibrijait.
 
A tartalom nem lényeges, arra pedig úgy látszik nagyon ügyelnek a filmgyártók, hogy a sztori egy sorban összefoglalható legyen, így odafér a pestiestbe másrészt a haveroknak sem kell hosszan magyarázni mit is láttunk a vásznon.
Szintén jó módszer rájátszani az internetes folyamatokra és erre építeni egy jó teaser kampányt. A trailer-en kívül számos esetben felraknak részeket a filmből, mondjuk az első 5 percet (pl. AVP) így a nézők és a fanok biztos bekattannak annyira, hogy aztán a moziba is elmenjenek.
Biztos taktika nincs, ezen sorok írója 2007-ben még havonta háromszor ment moziba, idén összesen kétszer volt, pedig már november van. Talán majd most.

 

Címkék: internet mozi mainstream @ 2009.11.14. 13:54
süti beállítások módosítása